• +48 533 367 799

Telefon Seniora zmienia życie

Rybnicki Telefon Seniora został Wolontariuszem Roku 2021 Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego.

Telefon Seniora zmienia życie

W konkursie organizowanym przez Forum Organizacji Pozarządowych Subregionu Zachodniego, Centrum Rozwoju Inicjatyw Społecznych CRIS oraz Stowarzyszenia Oligos wzięło udział jedenaście uczestników - siedem w kategorii wolontariat grupowy i cztery w kategorii wolontariat indywidualny.

Wyniki zostały ogłoszone podczas gali, która odbyła się 9 grudnia. Zorganizowana została w formie hybrydowej. Towarzyszyła jej debata: Wolontariat jako doświadczenie zmieniające życie. Wolontariuszem Roku 2021 Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego został Rybnicki Telefon Seniora.

Jest to inicjatywa pod postacią miejskiej linii telefonicznej prowadzona dla seniorów przez seniorów-wolontariuszy. Rozwiązanie to nie tylko przyczynia się do zwiększenia aktywności społecznej osób starszych, a tym samym utrzymywania ich w dobrej kondycji psychicznej, ale także jest odpowiedzią na potrzeby osamotnionych seniorów, którym doskwiera brak kontaktu z drugim człowiekiem.

Fot. UM Rybnik
Fot. UM Rybnik

 

Jak napisali w swoim zgłoszeniu seniorzy-wolontariusze można z nimi porozmawiać „o wszystkim i o niczym”, czyli od pogawędki po uzyskanie informacji na temat tego, gdzie można miło spędzić czas lub uzyskać pomoc.

Rybnicki Telefon Seniora obsługiwany jest przez około 30 seniorów-wolontariuszy, którzy dyżurują od poniedziałku do piątku w godzinach 10:00-14:00. Zespół działa pod numerem telefonu: 32 784 78 74. W tym czasie odbierają telefony, wyszukują informacje, a także oddzwaniają do tych, którzy próbowali się połączyć poza dyżurem.

Wolontariuszami są mieszkańcy Rybnika, którzy znają lokalne uwarunkowania i specyfikę miasta. To osoby otwarte, lubiące i umiejące słuchać, rozmawiać i pomagać innym. Są również odpowiednio przygotowane dzięki szkoleniom i warsztatom. Poprzez podobne trudności, zbliżone doświadczenia życiowe mają większą empatię i zrozumienie dla potrzeb i problemów dzwoniących seniorów. -Dla wolontariuszy prowadzenie Telefonu to możliwość pomagania, ale również dodatkowa forma własnej aktywności i sposób na wartościowe spędzenie czasu- podkreśla Barbara Koza, Kierownik Referatu Spraw Społecznych w Wydziale Polityki Społecznej Urzędu Miasta Rybnika.

/źródło: UM Rybnik, oprac. d/

Podobne artykuły

Wyszukiwarka