Fabryka Obrabiarek Rafamet z Kuźni Raciborskiej otrzymała zamówienia na dostarczenie maszyn odbiorcom z Francji i Chin.
Zamówienie z Francji wyszło od SNCF - Francuskich Kolei Państwowych, a jego przedmiotem jest dostawa dwóch portalowych tokarek kołowych typu UFD 140N. Są to najnowocześniejsze i najbardziej uniwersalne obrabiarki kołowe z gamy produktów Rafametu. W kraju nad Sekwaną pracuje obecnie już ponad 50 maszyn wyprodukowanych w Kuźni Raciborskiej. Mowa zarówno o obrabiarkach kolejowych, jak i ciężkich i superciężkich tokarkach karuzelowych we wszystkich kluczowych gałęziach gospodarki francuskiej: energetyce, w sektorze lotniczym, kosmicznym i kolejnictwie.
Kolejne maszyny Rafametu będą również pracować w Chinach, a dokładnie w pekińskim metrze, które jest drugim z największych na świecie systemów komunikacji pod względem długości linii - 731 km, na które składają się 24 linie i 428 stacji. Tam znajdzie swoje zastosowanie lekki tandem tokarek podtorowych 2UGE 150 N. - Rynek chiński jest dla nas bardzo ważny. Działamy tam, z przerwą, od 1989 roku. Dodam, że głównymi odbiorcami maszyn produkowanych w naszej firmie są producenci taboru kolejowego oraz ich użytkownicy. Oprócz pekińskiego metra obrabiarki Rafamet pracują m.in. w metrze w Nanjing, Ningbo czy też w Kantonie – informuje Krzysztof Pestkowski, Kierownik Sprzedaży w Rafamet S.A. - Mimo pandemii i wynikających z niej trudności, jakimi jest m.in. niemożność swobodnego podróżowania do Chin, działamy bez zmian i nieustannie staramy się pozyskiwać kolejne kontrakty. Kilka lat temu zainwestowaliśmy w szkolenia chińskich monterów oraz inżynierów, co zaowocowało usprawnieniem procesu montażu i uruchamiania maszyn. Dzięki temu przekazywanie do eksploatacji wysyłanych do Chin obrabiarek odbywa się sprawnie i skutecznie – dodaje Pestkowski.
Pod koniec roku zawarto umowę z innym chińskim odbiorcą na dostawę tokarki kołowej ciernej typu UFB 125N. Obrabiarka zapewnia wydajną obróbkę kół monoblokowych i obręczowanych zarówno używanych, jak i nowych zestawów kołowych, eliminując powstawanie karbów lub miejscowych ugnieceń materiału kół, mogących być źródłem pęknięć zmęczeniowych.
fot. Rafamet
oprac. /kp/