• +48 533 367 799

CPK w Jastrzębiu-Zdroju: Osiedla Jastrzębie Górne i Dolne odcięte od miasta?

- Z niepokojem przyjęłam zaprezentowane na spotkaniu z mieszkańcami warianty przebiegów przez miasto połączenia kolejowego. Jedynie w wariancie czerwonym przebiegu połączenia zachowali państwo możliwości komunikacji mieszkańców, ale tylko i wyłącznie poprzez ulicę Św. Nepomucena - napisała prezydent Anna Hetman.

CPK w Jastrzębiu-Zdroju: Osiedla Jastrzębie Górne i Dolne odcięte od miasta?

Harmonogram prac, terminy wykupu gruntów, a także przebieg dróg do osiedla Jastrzębie Górne i Dolne stały się głównymi tematami konsultacji wokół budowy linii kolejowej CPK.

Jak podkreślali przedstawiciele Centralnego Portu Komunikacyjnego, prace budowlane nad jastrzębską linią kolejową powinny zakończyć się do 2030 r., a wybór wariantu inwestorskiego spośród czterech opracowanych przez tę instytucję ma nastąpić jeszcze w tym roku. Tymczasem nie zaplanowano w nich drogi, która pozwalałaby na sprawną komunikację z osiedlem Jastrzębie Górne i Dolne.

– Mając na względzie dotychczasowe ustalenia ze spotkań z przedstawicielami CPK, z niepokojem przyjęłam zaprezentowane na spotkaniu z mieszkańcami warianty przebiegów przez miasto połączenia kolejowego. Wielokrotnie zwracaliśmy państwa uwagę, zarówno w trakcie rozmów, spotkań, jak i kierując pisma, na bezwzględną konieczność zapewnienia dostępności komunikacyjnej z resztą miasta mieszkańcom osiedla Jastrzębie Górne i Dolne. Tym bardziej szokuje, że zgodnie z informacjami przekazanymi 23 lutego mieszkańcom jedynie w wariancie czerwonym przebiegu połączenia zachowali państwo możliwości komunikacji mieszkańców, ale tylko i wyłącznie poprzez ulicę Św. Nepomucena. W innych wariantach mieszkańcy osiedla Jastrzębie Górne i Dolne zostali praktycznie odcięci od miasta. Apeluję o uwzględnienie nowych lub zachowanie istniejących ciągów komunikacyjnych niezbędnych dla sprawnego funkcjonowania miasta i jego mieszkańców – napisała prezydent miasta Jastrzębie-Zdrój, Anna Hetman, w liście do przedstawicieli Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Jak podkreślała, w piśmie z 26 października 2021 r. miasto wskazywało na konieczność m.in. budowy kładek, przepustów czy tuneli pozwalających na przejazd z jednej strony torowiska na drugą.

Niezwykle istotnym tematem dla mieszkańców była również kwestia wykupu gruntów. Do tego dojdzie najwcześniej w 2024 r.

Jastrzębianie pytali również o możliwość przedłużenia linii kolejowej w okolice ul. Granicznej czy stworzenia dodatkowych przystanków. Jak podkreślali przedstawiciele CPK, wszystkie tego typu wnioski można wciąż zgłaszać w ramach formuły konsultacyjnej – zostaną one przeanalizowane. Wśród osób biorących udział w konsultacjach zabrakło również wątpliwości, gdzie będzie zlokalizowany dworzec główny. - Przystanek Jastrzębie-Zdrój to miejsce, które zakładamy jako naszą główną stację. Staraliśmy się ją zlokalizować jak najbliżej dworca autobusowego – poinformował przedstawiciel Centralnego Punktu Komunikacyjnego.

Konsultacje on-line w sprawie inwestycji prowadzonej przez Centralny Port Komunikacyjny były tylko jedną z form kontaktu z mieszkańcami Jastrzębia-Zdroju i nie miały za zadania zastąpienia spotkań prowadzonych na żywo. Te zaplanowano na wiosnę.

Wciąż można zgłaszać uwagi za pomocą ankiety na stronie: docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdsRIyaPhWABLxO13x4P4LdXpXePHR6NxqlG6p9TXU3_VxjEQ/viewform.

fot. arch. red.
oprac. /kp/

Podobne artykuły

Wyszukiwarka