• +48 533 367 799

Nowa fala koronawirusa jeszcze bardziej rozwinie e-handel

Polski rynek e-commerce jest jednym z najszybciej rozwijających się w Europie. Na koniec minionego roku liczba zarejestrowanych sklepów internetowych wynosiła ponad 52,3 tys.

Nowa fala koronawirusa jeszcze bardziej rozwinie e-handel

Lockdowny związane z pandemią koronawirusa spowodowały wzrost popularności zakupów internetowych w Polsce. Przełożyło się to na rozwój branży, a liczba sprzedawców w dwóch ostatnich latach wzrosła po ok. 8 tys. na rok. Na koniec grudnia 2021 r. liczba zarejestrowanych sklepów internetowych wyniosła ponad 52,3 tys., a polski rynek e-commerce okazuje się jednym z najszybciej rozwijających się w Europie.

– W internecie kupuje już 84% internautów. To kolejny rok, gdzie odsetek kupujących online rośnie o ponad 10 pkt. proc. – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.

Wzrostu klientów z powodu zapowiadanej fali zakażeń wariantem Omikron spodziewają się e-sklepy spożywcze. Przed wybuchem pandemii ok. 15% polskich gospodarstw domowych kupowało tzw. produkty szybkozbywalne online, teraz jest to 21,7%.

Więcej osób korzysta także z usług bankowości cyfrowej. Jak zaznacza w swoim raporcie na ten temat firma doradcza Deloitte, pandemia COVID-19 stała się bezprecedensowym katalizatorem rozwoju usług bankowości cyfrowej na całym świecie. Wiele oddziałów tymczasowo zamknięto, klienci banków detalicznych nie mieli więc innego wyboru i musieli skorzystać z cyfrowych kanałów samoobsługowych.

W badaniu jedna trzecia ankietowanych wskazała, że obecnie korzysta z usług bankowości cyfrowej znacznie częściej niż przed pandemią. Jednak choć wiele banków nie tylko odnotowało wzrost skali wykorzystania kanałów zdalnych, ale także pozyskało całkiem nowych klientów, nie musi to oznaczać, że ta tendencja utrzyma się w dłuższej perspektywie.

W przyszłości oddziały banków będą preferowanym miejscem kontaktu w przypadku takich aktywności, jak dowiadywanie się o nowe produkty (40%), otwarcie nowego rachunku bieżącego (38%), uzyskanie porady finansowej (35%), wnioskowanie o pożyczkę (33%) czy otworzenie nowego konta zarządzającego majątkiem (31%). Natomiast bankowość online najczęściej wykorzystywana będzie do bieżącego regulowania rachunków (52%), aktualizowania informacji (48%) i wykonywania przelewów (46%). Ta ostatnia czynność będzie natomiast najpopularniejsza w kanale mobilnym (30%), wyprzedzając płacenie rachunków (28%) i aktualizację danych (24%).

fot. pexels.com
oprac. /kp/

Podobne artykuły

Wyszukiwarka