• +48 533 367 799

Województwo śląskie na targach turystycznych Dovolená 2024

Swoją ofertę turystyczną zaprezentowały wszystkie marki turystyczne woj. śląskiego: Jura Krakowsko-Częstochowska, Beskidy, Kraina Górnej Odry i Śląsk Cieszyński.

Województwo śląskie na targach turystycznych Dovolená 2024

Województwo śląskie reprezentowane przez Śląską Organizację Turystyczną było regionem partnerskim targów turystycznych Dovolená 2024, które odbyły się w dniach 1-2 marca w centrum wystawienniczym Černá louka w Ostrawie. Argumentów za było wiele – mała odległość między regionami i miastami wojewódzkimi, łatwość wzajemnego porozumienia się pomimo pozornej bariery językowej czy atrakcje w regionie uwielbiane przez Czechów.

ŚOT wraz z 17 wystawcami z regionu zorganizowała działania promocyjne na stoisku województwa śląskiego o powierzchni 200 m², na którym swoją ofertę turystyczną zaprezentowały wszystkie marki turystyczne województwa śląskiego: Jura Krakowsko-Częstochowska, Beskidy, Kraina Górnej Odry oraz Śląsk Cieszyński. W gronie wystawców pojawili się również laureaci Certyfikatu POT: Miasto Zabrze, Zabytkowa Kopalnia Ignacy w Rybniku, Centrum Wycieczkowe Tyskich Browarów Książęcych, Legendia Śląskie Wesołe Miasteczko i Kraina Górnej Odry oraz Złotego Certyfikatu POT: Zabytkowa Kopalnia Srebra w Tarnowskich Górach oraz Kopalnia Guido i Sztolnia Królowa Luiza w Zabrzu. Tytuł Najlepszego Produktu Turystycznego w Polsce stanowi rekomendację i gwarancję usług na najwyższym poziomie.

Na stoisku byli obecni wystawcy ze śląskich miast, takich jak: Katowice – stolicy regionu, Jastrzębie-Zdrój – miasta, gdzie swój początek ma transgraniczny Żelazny Szlak Rowerowy oraz Lokalna Organizacja Turystyczna Miasta Gwarków, reprezentująca Tarnowskie Góry, Bytom i Zbrosławice. Możliwości komunikacyjne regionu zaprezentowało Katowice airport – lotnisko, które w ubiegłym roku obsłużyło rekordową ilość 5 609 022 pasażerów. Pięciogwiazdkowy hotel z Wisły położony u podnóża beskidzkich gór – Hotel Crystal Mountain – reprezentował sektor hotelowo-noclegowy.

Na odwiedzających stoisko promocyjne województwa śląskiego czekały liczne atrakcje. Ścianka wspinaczkowa obsługiwana przez ratowników Grupy jurajskiej GOPR mogła okazać się początkiem pasji wspinania, dla której Jura jest najlepszym terenem. Kolejną atrakcją było Kolejkowo z Gliwic stoisku promocyjnym województwa śląskiego ogromna, tętniąca życiem makieta, przedstawiająca rzeczywistość w 25-krotnym pomniejszeniu. W Kolejkowie odwiedzający zobaczyli jeżdżące samochody, tramwaje i pociągi, interaktywne scenki, historyczne miejsca Śląska oraz prawdziwą burzę z deszczem. Wyjątkowe przeżycia muzyczne zagwarantowały występy artystyczne Zespołu Pieśni i Tańca Śląsk im. Stanisława Hadyny, który jest ambasadorem nie tylko śląskiej, ale polskiej kultury.

Turystyka i podróżowanie to również kuchnia regionalna. Województwo śląskie przyjechało do Ostravy z tą kuchnią na kółkach – w postaci Food Trucka Śląskie Smaki, który zaserwował tradycyjne dania, takie jak rolada z kluskami śląskimi i modrą kapustą, żur czy śląska kopę pszczyńską. Odwiedzający mieli okazję degustacji dań na stoisku województwa śląskiego, na którym swoją ofertę prezentowała także jedna z restauracji znajdujących się na Szlaku Kulinarnym „Śląskie Smaki” – Szyb Maciej.

Śląska Organizacja Turystyczna zachęcała do przyjazdu nie tylko do województwa śląskiego ale całego pięknego kraju, jakim jest Polska – stoisko zorganizowane było bowiem we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną. 1 marca w sali obok Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Pradze zorganizował workshop – spotkania branżowe mające na celu zacieśnić współpracę polsko-czeską w sektorze szeroko rozumianej turystyki.

– Najbliższym i jednym z najważniejszych rynków zagranicznych, z racji bezpośredniego sąsiedztwa, jest rynek czeski. Znajduje to odzwierciedlenie w wieloletniej współpracy z najważniejszymi instytucjami na terenie Republiki Czeskiej, takimi jak Ambasada RP w Pradze, Konsulat RP w Ostravie, Kraj Morawsko-Śląski, Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej i Instytut Polski w Pradze. Jako Śląska Organizacja Turystyczna bierzemy bezpośredni udział w najważniejszych imprezach promocyjnych na terenie Czech: Roadshow w miastach Ostrawa, Brno, Praga, Dzień Polski w Ogrodach Ambasady w Pradze, Dni NATO w Ostravie oraz corocznie Targi Turystyczne Dovolená w Ostrawie. Bardzo chętnie gościmy również u siebie w regionie dziennikarzy oraz blogerów z Czech, którzy odwiedzili nas w ubiegłym roku kilkukrotnie, poznając uroki oraz atrakcje turystyczne województwa śląskiego, a następnie opisując swoje wrażenia w najbardziej poczytnych czasopismach branżowych oraz w przekazach internetowych. Jesteśmy przekonani, że działania te przynoszą zamierzony efekt – coraz więcej Czechów jako kierunek swoich podróży wybiera Polskę, w tym województwo śląskie – podkreśla Agnieszka Sikorska, dyrektorka biura Śląskiej Organizacji Turystycznej.

Czytaj także: Ponad milion turystów odwiedziło kraj morawsko-śląski

fot. ŚOT
oprac. /kp/

Galeria zdjęć

453_Konferencja_Turystyczna_2024_Ostrawa_(2).jpg
597_Konferencja_Turystyczna_2024_Ostrawa_(4).jpg
160_Konferencja_Turystyczna_2024_Ostrawa_(3).jpg
916_Konferencja_Turystyczna_2024_Ostrawa_(5).jpg
477_Konferencja_Turystyczna_2024_Ostrawa_(6).jpg
467_Konferencja_Turystyczna_2024_Ostrawa_(7).jpg
726_Konferencja_Turystyczna_2024_Ostrawa_(8).jpg
460_Konferencja_Turystyczna_2024_Ostrawa_(10).jpg
307_Konferencja_Turystyczna_2024_Ostrawa_(9).jpg
389_Konferencja_Turystyczna_2024_Ostrawa_(11).jpg
665_Konferencja_Turystyczna_2024_Ostrawa_(12).jpg
559_Konferencja_Turystyczna_2024_Ostrawa_(13).jpg
359_Konferencja_Turystyczna_2024_Ostrawa_(14).JPG
374_Konferencja_Turystyczna_2024_Ostrawa_(15).JPG
690_Konferencja_Turystyczna_2024_Ostrawa_(16).JPG
636_Konferencja_Turystyczna_2024_Ostrawa_(17).jpg
314_Konferencja_Turystyczna_2024_Ostrawa_(1).jpg

Podobne artykuły

Wyszukiwarka