• +48 533 367 799

Rada UE przyjęła rozporządzenie Euro 7

Rozporządzenie wprowadzające normy emisji CO2 przewiduje 100% redukcji do 2035 r. dla samochodów osobowych i dostawczych.

Rada UE przyjęła rozporządzenie Euro 7

Rada Unii Europejskiej zaakceptowała rozporządzenie zaostrzające normy środowiskowe pojazdów. Norma Euro 7 zaostrzy limity cząstek stałych dla samochodów osobowych i dostawczych oraz spalin dla autobusów i ciężarówek. Data, od której rozporządzenie będzie stosowane, będzie zależeć od rodzaju samochodu. Najwięcej czasu – 60 miesięcy – upłynie do czasu wejścia w życie przepisów dotyczących nowych autobusów, samochodów ciężarowych i przyczep.

Rozporządzenie utrzymuje warunki testów i pułapy emisji obecnie obowiązującej normy Euro 6 dla samochodów osobowych i dostawczych, ustalając jednocześnie bardziej rygorystyczne limity cząstek stałych w spalinach. Ustanowiono również bardziej rygorystyczne normy dotyczące emisji spalin z autobusów i ciężarówek, a także szczegółowe limity dotyczące cząstek stałych hamulców. Wprowadzono również minimalne standardy wydajności dotyczące trwałości akumulatorów w pojazdach elektrycznych i hybrydowych.

Każdy pojazd będzie musiał mieć paszport środowiskowy. Będzie on zawierać informacje na temat efektywności środowiskowej w momencie rejestracji samochodu takie jak limityemisji zanieczyszczeń, emisje CO2, zużycie paliwa i energii elektrycznej, zasięg elektryczny i trwałość akumulatora.

Przyjęte w zeszłym roku rozporządzenie wprowadzające normy emisji CO2 przewiduje 100% redukcji do 2035 r. dla samochodów osobowych i dostawczych. To oznacza, że na rynek będą mogły trafiać jedynie pojazdy bezemisyjne w tych kategoriach, a więc także z silnikami spalinowymi, ale na wodór czy paliwa syntetyczne. Z kolei zarejestrowane auta na benzynę i diesel będą mogły być odsprzedawane. Inne pojazdy spalinowe takie jak ciężarówki i autobusy nadal będą trafiać na rynek po tej dacie – to je obejmą nowe normy. Przepisy Euro 7 uregulują też emisje z samochodów osobowych i dostawczych do 2035 r., a inne przepisy tego rozporządzenia – np. dotyczące hamulców, opon i trwałości akumulatorów – będą stosowane do nowych, bardziej ekologicznych samochodów osobowych i dostawczych także po 2035 r.

fot. pixabay.com
oprac. /kp/

Podobne artykuły

Wyszukiwarka