• +48 533 367 799

ZUS zachęca do kontaktu online przez komputer lub smartfon

Rezerwacji dokonuje się przez wybór tematu rozmowy, podanie kodu pocztowego – zamieszkania lub siedziby firmy – i adresu e-mail.

ZUS zachęca do kontaktu online przez komputer lub smartfon

Klienci Zakładu Ubezpieczeń Społecznych mogą załatwiać swoje sprawy bez konieczności wizyty w placówce. Wystarczy zarezerwować e-wizytę i połączyć się z pracownikiem ZUS online – przez komputer, tablet lub smartfon.

Usługa wideorozmowy z konsultantem ZUS jest dostępna poprzez stronę zus.pl, aplikację mZUS oraz mObywatel. Do skorzystania z niej potrzebny jest jedynie dostęp do internetu i urządzenie z kamerą.

Dzięki e-wizycie można uzyskać informacje m.in. o emeryturach i rentach (w tym międzynarodowych), świadczeniu wspierającym, tzw. rencie wdowiej, zasiłkach, zwolnieniach lekarskich, PUE/eZUS, ubezpieczeniach, składkach, świadczeniach dla rodzin, a także ulgach i umorzeniach. Jak podkreśla Beata Kopczyńska, regionalna rzeczniczka ZUS w województwie śląskim, e-wizyta to szczególnie wygodna opcja dla osób mieszkających za granicą czy chorych, ale tak naprawdę – dla każdego. – Dzięki temu oszczędzamy czas i pieniądze na dojazd do placówki. Co więcej, taką rozmowę online możemy umówić w języku migowym PIM. Wideorozmowa z pracownikiem ZUS jest również dostępna dla osób niewidzących i niedowidzących – wskazuje.

Z e-wizyty mogą skorzystać również osoby starsze lub wymagające opieki w towarzystwie członka rodziny lub opiekuna faktycznego bądź prawnego. Wystarczy wpisać jego dane podczas rezerwacji.

Rezerwacji dokonuje się poprzez wybór tematu rozmowy, podanie kodu pocztowego (zamieszkania lub siedziby firmy – w przypadku płatników składek) oraz adresu e-mail. Następnie wybiera się termin spotkania (dni robocze, godziny od 9:00 do 14:00). Rezerwując e-wizytę przez aplikacje mZUS lub mObywatel, nie trzeba podawać imienia, nazwiska ani numeru PESEL – te dane są wymagane jedynie przy rejestracji na stronie ZUS.

Po rezerwacji klient otrzymuje wiadomość e-mail z potwierdzeniem i linkiem do spotkania. Na podany adres e-mail zostanie również wysłane przypomnienie o e-wizycie, a jeśli podczas rezerwacji klient podał numer telefonu, otrzyma dodatkowo SMS z przypomnieniem. W dniu spotkania wystarczy kliknąć w link – połączenie wideo uruchomi się w przeglądarce. Osoby korzystające z aplikacji mObywatel mogą dołączyć do spotkania bezpośrednio z poziomu aplikacji.

Jeśli nie możemy skorzystać z umówionej e-wizyty, warto ją anulować – klikając w link przesłany w mailu. Dzięki temu inna osoba będzie mogła skorzystać z dostępnego terminu.

fot. freepik.com
oprac. /kp/

Podobne artykuły

Wyszukiwarka