• +48 533 367 799

RegioJet wjeżdża do Polski. Konkurencja dla PKP Intercity już od września

Jazdy pilotażowe wystartują 18 września na trasie Kraków – Warszawa. Od grudnia przewoźnik uruchomi kolejne połączenia.

RegioJet wjeżdża do Polski. Konkurencja dla PKP Intercity już od września

Polscy pasażerowie mogą wkrótce zyskać nową alternatywę dla podróży pociągami PKP Intercity. Czeski przewoźnik RegioJet, jeden z największych operatorów kolejowych u naszych południowych sąsiadów, rozpoczyna działalność w Polsce. Wprowadzenie konkurencji ma na celu nie tylko obniżenie cen biletów, ale także podniesienie jakości świadczonych usług.

Jazdy pilotażowe, mające na celu promocję marki i rekrutację pracowników, wystartują 18 września na trasie Kraków – Warszawa. Chociaż w tym okresie podróż będzie trwała o ok. 30 minut dłużej niż w przyszłości, przewoźnik zrekompensuje to pasażerom niższymi cenami biletów. Natomiast od 14 grudnia RegioJet uruchomi regularne połączenia na trasach: Warszawa – Poznań, Kraków – Warszawa – Gdynia oraz Warszawa – Ostrawa – Praga/Wiedeń. Do 31 marca 2026 r. przewoźnik będzie obsługiwał pasażerów w trybie pilotażowym, a pełna oferta wejdzie w życie od 1 kwietnia 2026 r.

W pociągach dostępne będą cztery klasy podróży: Low Cost, Standard, Relax i Business. Nie będzie wagonu restauracyjnego – zamiast tego posiłki zamawiane z menu zostaną dostarczone bezpośrednio na miejsce pasażera. Każdy podróżny otrzyma bezpłatną wodę mineralną, a w trzech klasach – Standard, Relax i Business – także nielimitowaną kawę gratis.

RegioJet znany jest z atrakcyjnej polityki cenowej i zapowiada, że w Polsce bilety w okresie pilotażowym będą szczególnie tanie. Do grudnia tego roku będzie je można kupić jedynie online – poprzez stronę regiojet.pl i aplikację mobilną. Później uruchomione zostaną także stacjonarne kasy biletowe w Warszawie, Krakowie i Poznaniu.

RegioJet, oprócz Czech, działa również na Słowacji, w Austrii, na Węgrzech i w Niemczech. Teraz wchodzi na polski rynek, który dotąd zdominowany był przez PKP Intercity. Jak podkreślają przedstawiciele firmy, wejście czeskiego operatora ma zwiększyć konkurencję, co w efekcie powinno przełożyć się na niższe ceny biletów i lepszy standard podróży także w przypadku innych przewoźników.

Wraz z wejściem na polski rynek przewoźnik rozwija także swoją kadrę. Doświadczony maszynista może liczyć na zarobki rzędu ok. 16 tys. zł brutto miesięcznie (bez nadgodzin). Firma planuje również stworzenie akademii, w której pracownicy będą mogli podnosić swoje kwalifikacje, a osoby spoza branży rozpoczną karierę w kolejnictwie.

fot. arch. red.
oprac. /kp/

Podobne artykuły

Wyszukiwarka