• +48 533 367 799

ZUS rozpatrzył ponad 91 tys. wniosków w ramach tarczy antykryzysowej

1 kwietnia zaczęły obowiązywać przepisy w ramach tzw. tarczy antykryzysowej. Przewidują one, że przedsiębiorcy mogą złożyć wniosek o zwolnienie ze składek, odroczenie terminu ich zapłaty, rozłożenie zaległości składkowej na raty oraz o świadczenie postojowe.

ZUS rozpatrzył ponad 91 tys. wniosków w ramach tarczy antykryzysowej

Rozpatrzono już ponad 91 tys. wniosków o wsparcie w ramach tarczy antykryzysowej. Zakład Ubezpieczeń Społecznych uruchomił specjalny system do automatycznej ich obsługi, który ułatwia weryfikację dokumentów.

- Zdajemy sobie sprawę, że wielu przedsiębiorców czeka na jak najszybszą pomoc. Warto zwrócić uwagę, że mamy już doświadczenie w automatycznej obsłudze wniosków – tego typu system był wykorzystywany przy obniżeniu wieku emerytalnego. Wówczas część wniosków również została zweryfikowana przez system – podkreśla prof. Gertruda Uścińska, prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Część wniosków trafia do ZUS drogą tradycyjną – w postaci papierowej. Tutaj eksperci i pracownicy Zakładu także będą wykorzystywać automatyczny system.

1 kwietnia zaczęły obowiązywać przepisy w ramach tzw. tarczy antykryzysowej. Przewidują one, że przedsiębiorcy mogą złożyć wniosek o zwolnienie ze składek, odroczenie terminu ich zapłaty, rozłożenie zaległości składkowej na raty oraz o świadczenie postojowe. W całym kraju złożono elektronicznie do ZUS już ponad pół miliona wniosków o pomoc z tarczy. Najwięcej, bo ponad 406 tys., dotyczy zwolnienia ze składek.

Zainteresowaniem cieszy się także świadczenie postojowe, w sprawie którego wnioski złożyło 85 tys. osób samozatrudnionych oraz 7 tys. zleceniobiorców. Około 6 tys. wniosków dotyczy ulg w opłacaniu składek (odroczenie lub układ ratalny).

Dodatkowo 165 tys. wniosków wpłynęło drogą tradycyjną, w postaci papierowej. Zostały nadesłane pocztą lub wrzucone do skrzynki w placówce ZUS. - Ważne, by klienci przed złożeniem wniosku w formie papierowej bardzo uważnie na niego spojrzeli. Niestety, wciąż zdarzają się dokumenty bez podpisu wnioskodawcy. W takim przypadku trzeba to wyjaśnić, co powoduje, że czas rozpatrzenia jest dłuższy. Dlatego zachęcamy do składania dokumentów za pomocą Platformy Usług Elektronicznych (PUE). To przyspiesza ich obsługę w ZUS – mówi Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego.

ZUS uruchomił dodatkowe infolinie dla przedsiębiorców 22 290 87 02 oraz 22 290 87 03. Dostępny jest również numer tel. 22 290 87 01, pod którym można uzyskać informację dotyczącą świadczeń z tytułu kwarantanny lub izolacji oraz zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola, szkoły.

Podobne artykuły

Wyszukiwarka