Wakacje to najlepszy czas aktywności dla miłośników fotografii. Skorzystaj z letniego czasu i pokaż swoje kadry na wystawie prac konkursowych. (Termin: 1.08. – 10.09.2025)
REGULAMIN KONKURSU FOTOGRAFICZNEGO
„Światło. Cień”
PRZEPISY OGÓLNE
1. Organizatorem Konkursu Fotograficznego „Światło. Cień” zwanego dalej „Konkursem” jest Śląskie Porozumienie Gospodarcze ŚLĄSK.ONLINE (nr w rejestrze KRS: 0000850587), którego biuro znajduje się w Raciborzu przy ul. Rudzka 55F, zwane dalej „Organizatorem”.
2. Patronat nad konkursem objął Starosta Raciborski,
zaś Partnerami Konkursu są Raciborski Klub Fotograficzny „w kadrze”, Zamek Piastowski w Raciborzu, portale raciborz.com.pl slask.online, Centrum Druku Racibórz.
3. Cele Konkursu:
– rozwijanie zainteresowań, kompetencji wrażliwości artystycznej i umiejętności w dziedzinie fotografii
– promocja fotografii jako sztuki
– organizacja spotkania autorów zdjęć oraz miłośników fotografii: „Rozmowy o fotografii w murach raciborskiego zamku”
– zebranie zdjęć do albumu tematycznego
– promocja autorów najciekawszych zdjęć podczas wernisażu Wystawy Konkursowej
4. Tematem Konkursu jest „Światło. Cień” – pojęcia inspirujące do uchwycenia w obiektywie kontrastów, detali i nastrojów kreowanych przez te dwa niezwykłe zjawiska. Temat konkursu daje pole do interpretacji – zarówno w zakresie dosłownym, jak i metaforycznym. Światło i cień od wieków fascynują artystów, tworząc przestrzeń, która tworzy historie, opowieści oraz grę z perspektywą. Bardzo pojemna definicja tematu jest pretekstem do wyzwolenia wyobraźni i kreacji twórców fotografii.
5. Przedmiotem Konkursu są fotografie wykonane przez uczestników w dowolnym miejscu świata.
PRZYJMOWANIE PRAC
1. Udział w konkursie jest bezpłatny.
2. Każdy uczestnik może zgłosić maksymalnie pięć zdjęć.
3. W konkursie mogą wziąć udział uczniowie szkół ponadpodstawowych powiatu raciborskiego oraz
osoby nie będące uczniami szkół ponadpodstawowych oraz spoza powiatu raciborskiego. Prace zostaną ocenione i wyróżnione poprzez publikację i promocję, zaś dodatkowo laureatmom spośród mieszkańców powiatu raciborskiego będą przyznane nagrody niespodzianki.
Rejestracja uczestnika Konkursu odbywa się wyłącznie przez pobranie biletu (pod regulaminem).
Rejestracja jest rownoznaczna w akceptacją Regulaminu!
4. Terminarz:
• przyjmowanie prac fotograficznych do konkursu: 1.08.2025 – 10.09.2025
• powołanie Jury i ocena zgłoszonych fotografii: 10.09 – 20.09.2025 r.
• wernisaż wystawy w ramach wydarzenia: „Rozmowy o fotografii w murach raciborskiego zamku” (wręczenie nagród i wyróżnień oraz Wystawa Konkursowa): 02.10.2025
5. Fotografie powinny być wykonane samodzielnie, muszą być pracami autorskimi. Wyklucza się prace tworzone wspólnie (współautorstwo).
6. Prace w formie elektronicznej należy wysłać na serwer:
(link jeszcze nie jest dostepny– termin nadsyłania prac od 1.08.2025)
Uwaga: link do serwera dostępny jest po zalogowaniu (konto tworzy się podczas rejestracji w Konkursie)
8. Nadesłane fotografie należy opisać według następującego wzoru: Imię_Nazwisko_Tytuł-zdjęcia.
9. Zdjęcia muszą być zapisane w formacie JPG. Dłuższy bok zdjęcia powinien mieć wymiar 3000 pixeli. Rozdzielczość zdjęcia ma wynosić 300 dpi.
10. Nie zezwala się na stosowanie fotomontaży polegających na łączeniu elementów zdjęcia pochodzących z różnych plików oraz przeróbki i zaawansowanej postprodukcji (dopuszczalne ingerencje to zmiany ostrości, kontrastu, balansu bieli, nasycenia barw (w tym monochromatyczne, sepia)).
11. Organizator zastrzega sobie prawo do dyskwalifikowania prac niespełniających wymienionych wyżej wymogów.
12. Jeżeli na fotografiach konkursowych znajduje się wizerunek osoby, uczestnik przesyłając fotografię zobowiązany jest do posiadania zgody osoby znajdującej się na fotografii na rozpowszechnianie jej wizerunku.
Odstępstwa od obowiązku opisane są w przepisach prawa prasowego i prawa do ochrony wizerunku.
13. Każdy Uczestnik Konkursu przesyłając fotografie zgodnie z treścią ust. 5 wyżej, udziela niewyłącznej, nieodpłatnej licencji do korzystania z fotografii na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 ustawy z dnia 4 lutego 1994r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych dla celów przeprowadzenia i rozstrzygnięcia Konkursu oraz w zakresie wynikającym z treści niniejszego regulaminu (zwłaszcza publikacji prac oraz wystawy).
JURY KONKURSU
1. Organizator powołuje Jury Konkursu, zwane dalej „Jury”.
2. Wszystkie zdęcia nadesłane do Konkursu podlegają ocenie Jury.
3. Decyzje podjęte przez Jury są ostateczne i prawnie wiążące dla wszystkich uczestników Konkursu.
NAGRODY
1. Dwadzieścia najlepszych prac zostanie nagrodzone obecnością na Wystawie Konkursowej oraz publikacją w mediach (w tym na stronie wkadrze.online raciborz.com.pl slask.online zamekraciborz.pl).
Autorzy trzech najlepszych prac konkursowych zaprezentują się w autorskiej prelekcji podczas wernisażu wystawy.
Uczestnicy wezmą udział w warsztatach fotograficznych w ramach wydarzenia „Rozmowy o fotografii w murach raciborskiego zamku”.
Nagrodami w konkursie są:
– promocja podczas wydarzenia oraz w mediach,
– zdjęcie autorskie po zakończeniu Wystawy
– nagrody niespodzianki
2. Jury zastrzega sobie prawo do innego podziału nagród, a także do nie przyznania nagrody w indywidulanej kategorii, jak również do dodatkowego nagrodzenia Uczestników Konkursu.
3. Organizator konkursu zastrzega sobie prawo do opublikowania imion i nazwisk laureatów konkursu oraz umieszczanie tych informacji w materiałach promocyjnych organizatora oraz w mediach.
4. Zwycięzcy Konkursu zostaną powiadomieni o sposobie odbioru nagrody drogą poczty elektronicznej do dnia 20 września 2025 r.
5. Nagrody nie odebrane do 28 grudnia 2025 r. przepadają i przechodzą na własność Organizatora.
KOMISJA
1. Do kontroli prawidłowości Konkursu Organizator powoła Komisję, która będzie nadzorować wykonanie przez Organizatora wszystkich zobowiązań wynikających z niniejszego Regulaminu.
2. Po przeprowadzeniu obrad zostanie sporządzony protokół, przez powołaną Komisję.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Regulamin niniejszego Konkursu dostępny jest w siedzibie Organizatora oraz na stronie internetowej wkadrze.online.
2. Uczestnik Konkursu przez rejestrację w konkursie oświadcza, iż: a) jest autorem załączonych fotografii, b) przysługują mu wyłączne i nieograniczone prawa autorskie do nadesłanych fotografii, które to jako utwory fotograficzne pozbawione są jakichkolwiek wad prawnych i nie są obciążone prawami i roszczeniami osób trzecich; c) zgadza się na opublikowanie zdjęć na stronach podanych w regulaminie, w mediach i mediach społecznościowych w czasie trwania konkursu oraz po jego zakończeniu, d) zgadza się na opublikowanie zdjęć na Wystawie Pokonkursowej oraz w celu promocji Organizatora, e) zgadza się na publikację wizerunku oraz imienia i nazwiska podczas wernisażu wystawy oraz na potrzeby ogłoszenia wyników (w tym na wydruk imienia i nazwiska na pracach wystawy).
3. Osoby, które nie spełnią któregokolwiek z wymogów określonych w niniejszym Regulaminie lub podadzą nieprawdziwe informacje, zostaną zdyskwalifikowane.
4. Organizatorzy nie biorą prawnej odpowiedzialności za konsekwencje powstałe w wyniku przesłanych prac oraz zastrzegają sobie prawo dyskwalifikacji fotografii w przypadku podejrzenia naruszenia Regulaminu.
5. W sprawach nie uregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie znajdą odpowiednie przepisy prawa polskiego.
6. Organizator nie rości sobie prawa do przeniesienia praw autorskich nadesłanych prac, prawa te pozostają własnością intelektualną autorów.
7. Uczestnikom Konkursu przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania lub żądania ich usunięcia, w tym celu powinni skontaktować się oni z Organizatorem, który jest administratorem danych. Podanie danych (które w przypadku braku wyrażenia w/w zgód, będą przetwarzane w celu wykonania w/w obowiązków związanych z Konkursem oraz rozpatrywania reklamacji Uczestników Konkursu) jest dobrowolne, lecz niezbędne dla wzięcia udziału w Konkursie. Informacje o przetwarzaniu danych osobowych oraz Polityka Prywatności znajdują się na stronie plusydlabiznesu.pl gdzie jest również podany kontakt w sprawie RODO.
8. Organizator ma prawo do zmiany terminów rozstrzygnięcia, ogłoszenia wyników, otwarcia i zakończenia wystawy oraz odwołania konkursu w uzasadnionych przypadkach (które uniemożliwią jego prawidłowe przeprowadzenie), o czym poinformuje Uczestników.
8. Regulamin Konkursu wchodzi w życie z dniem 20 lipca 2025 roku.
9. Interpretacja zasad niniejszego Regulaminu należy wyłącznie do Organizatora.