• +48 533 367 799

Nowy przedmiot "biznes i zarządzanie" w szkołach ponadpodstawowych

Biznes i zarządzanie zastąpi dotychczasowe podstawy przedsiębiorczości w szkołach ponadpodstawowych. Będzie nauczany w formie podstawowej obowiązkowej dla wszystkich uczniów.

Nowy przedmiot "biznes i zarządzanie" w szkołach ponadpodstawowych

Do konsultacji publicznych trafiły rozporządzenia o podstawach programowych przedmiotów biznes i zarządzanie, techniki i języka łacińskiego. – Kilka miesięcy trwało, zanim przygotowaliśmy wstępne propozycje, a teraz chcemy rozpocząć zgodnie z całą procedurą ustawodawczą cykl konsultacji publicznych tak, aby ewentualnie dokonać jakichś innych zmian, jeżeli będą takie potrzeby – powiedział wiceszef MEiN Dariusz Piontkowski. Dodał, że zmiany są potrzebne ze względu na zapotrzebowanie różnych środowisk. Konsultacje potrwają do końca listopada.

Wiceminister przypomniał, że biznes i zarządzanie zastąpi dotychczasowe podstawy przedsiębiorczości w szkołach ponadpodstawowych. Będzie nauczany w formie podstawowej obowiązkowej dla wszystkich uczniów, a dla zainteresowanych jako przedmiot rozszerzony ze zwiększoną liczbą godzin.

We wrześniu resort edukacji i nauki oraz GovTech zaprezentowały raport na temat planowanego wprowadzenia tego przedmiotu do szkół. W konsultacjach udział wzięło 30 tys. osób z całej Polski. Minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek już w styczniu tego roku zapowiedział, że chciałby, aby od 1 września 2023 r. podstawy przedsiębiorczości zostały zastąpione nowym przedmiotem biznes i zarządzanie. Znalazłby się on na maturze od 2027 r. jako przedmiot do wyboru. Szef MEiN ocenił wówczas, że za mało jest w szkołach nauczanych praktycznych aspektów przedsiębiorczości. Na początku roku poinformował o rozpoczęciu konsultacji z rektorami SGH, Akademii Leona Koźmińskiego, przedstawicielami spółek giełdowych i pozagiełdowych. Zapowiedział, że nowego przedmiotu uczyć będą nauczyciele podstaw przedsiębiorczości.

Zmiana dotycząca przedmiotu technika dotyczy natomiast pojawienia się dodatkowego komponentu rozszerzającego podstawy programowe przedmiotu. Uznano, że warto w szerszym zakresie rozmawiać z uczniami szkół podstawowych o zachowaniu w ruchu drogowym. Mowa ma być na zajęciach np. o hulajnogach elektrycznych.

Kolejna zmiana dotyczyć ma łaciny. Pojawił się pomysł, aby język łaciński był kolejnym przedmiotem jako język obcy do wyboru.

fot. freepik.com
oprac. /kp/

Podobne artykuły

Wyszukiwarka