• +48 533 367 799

Trwają prace nad ostateczną wersją programu "Mój Rower Elektryczny"

Udział rowerów elektrycznych w całkowitej sprzedaży rowerów w Polsce wynosi aktualnie między 8 a 10%.

Trwają prace nad ostateczną wersją programu "Mój Rower Elektryczny"

Trwają prace nad ostatecznym kształtem programu dopłat do rowerów elektrycznych "Mój Rower Elektryczny". Inicjatywa ta ma ruszyć jeszcze w tym kwartale, a jej budżet to 50 mln zł.

25 lutego zakończyły się konsultacje społeczne zapowiadanego programu. Zakłada on, że beneficjentami będą osoby fizyczne, a dotacje do zakupu roweru elektrycznego wyniosą do 50% kosztów kwalifikowanych, jednak nie więcej niż 2,5 tys. zł. W przypadku rowerów cargo i wózków rowerowych maksymalna dotacja miałaby wynieść 4,5 tys. zł. Program w tej wersji nie przewidywał wsparcia dla pojazdów finansowanych leasingiem, a dotacja miałaby być wypłacana po dokonaniu zakupu. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej szacuje, że przy 50 mln zł budżetu wsparciem byłby objęty zakup ponad 17,3 tys. rowerów.

Teraz Ministerstwo Klimatu i Środowiska poinformowało, że trwają prace nad ostatecznymi zapisami programu. – Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej pracuje nad uruchomieniem programu jeszcze w tym kwartale – przekazało.

Rower elektryczny to już nie tylko modny gadżet, ale przede wszystkim pojazd wpisujący się w ideę zrównoważonego rozwoju i poprawy jakości życia w miastach i poza nimi. Wykorzystanie wspomagania elektrycznego otwiera nowe możliwości dla szerokiego grona użytkowników. Pokonywanie wzniesień czy dłuższych dystansów staje się mniej uciążliwe, co zachęca do częstszego rezygnowania z samochodu na rzecz dwóch kółek. W kontekście problemów związanych z zanieczyszczeniem powietrza w polskich miastach rowery elektryczne stanowią realną alternatywę dla spalinowych pojazdów. Bezpośrednio nie emitują szkodliwych substancji, przyczyniając się do redukcji smogu i poprawy jakości powietrza, którym oddychamy. Co więcej, regularna jazda na rowerze, nawet ze wspomaganiem elektrycznym, pozytywnie wpływa na kondycję fizyczną i samopoczucie, redukując stres i zwiększając mobilność.

Udział rowerów elektrycznych w całkowitej sprzedaży rowerów w Polsce wynosi aktualnie między 8 a 10%. Natomiast na rynkach zachodnich elektryki stanowią już połowę sprzedawanych rowerów. Polski rynek rowerów elektrycznych jednak dynamicznie się rozwija – zgodnie z prognozami bikeboard.pl w 2026 r. jego wartość osiągnie 25 mln zł, a elektryki będą stanowiły 28% całego rynku.

fot. freepik.com
oprac. /kp/

Podobne artykuły

Wyszukiwarka