Kampania informacyjna rozpoczęła się 18 lutego, a zakończy się dwa tygodnie po zamknięciu okresu rozliczeniowego, który w tym roku upływa 2 maja.
Jak informuje minister finansów, kampania Szybki PIT została stworzona po to, aby przygotować dla podatników wiele narzędzi, które pomogą im w wypełnianiu obowiązków podatkowych. Akcja zakłada tradycyjne już dni otwarte wszystkich urzędów skarbowych w Polsce. Pod koniec kwietnia urzędy te będą również pracowały w wydłużonych godzinach a eksperci będą czuwali na dyżurach telefonicznych. Kampanię Szybki PIT znaleźć można również na Facebooku. Podobnie jak w tamtym roku, Ministerstwo Finansów uruchomiło specjalną aplikację, dzięki której podatnicy mogą zadać pytanie, na które otrzymają szybką i fachową odpowiedź.
Wszystkie najważniejsze informacje znajdują się na stronie internetowej www.szybkipit.pl. Znaleźć tam można aktualności, informacje o sposobach rozliczeń rocznych przez Internet oraz broszury informacyjne Ministerstwa Finansów.
Nazwa kampanii nawiązuje do faktu, iż PIT można w szybki, prosty i bezpieczny sposób złożyć przez internet. Wstępnie wypełnione zeznanie podatkowe (usługę PFR) czy też aktualne formularze można znaleźć na Portalu Podatkowym.
Ministerstwo Finansów przypomina, że w 2016 r. 30 kwietnia jest dniem wolnym od pracy (sobota), dlatego też ostatni dzień składania zeznań przypada na 2 maja.
DR