• +48 533 367 799

Pensja, benefity, swoboda, atmosfera – jak zatrzymać pracowników?

Brak benefitów skłonił do szukania nowej pracy 16% osób. Z kolei 13% pracowników twierdzi, że przyczyną była chęć posiadania bardziej elastycznego harmonogramu pracy.

Pensja, benefity, swoboda, atmosfera – jak zatrzymać pracowników?

Wysoka rotacja pracowników jest sygnałem ostrzegawczym dla pracodawców, że zatrudnieni nie są zadowoleni z warunków panujących w firmie. Najczęstszymi przyczynami odejść są niskie wynagrodzenie, brak benefitów, mało elastyczne podejście do godzin pracy i niemiła atmosfera.

– Nadal mamy do czynienia z rynkiem pracownika. Przy dużym wyborze ofert pracownicy poszukują pracodawcy, który da im więcej. Benefity to niewątpliwie as w rękawie dla wielu firm. Powinny być one odpowiednio dobrane do pracowników – radzi Sebastian Kopiej, prezes agencji PR Commplace. – Benefity są elementem budowania wizerunku marki, czyli employer brandingu. Nadal w wielu firmach impulsem do zmian w tym obszarze jest dopiero brak pracowników. W celu uzupełnienia luki kadrowej przedsiębiorstwa poszukują różnych rozwiązań. A kluczem do sukcesu jest długoterminowe podejmowanie działań, które zbudują wizerunek pewnej i ciekawej firmy. Benefity stanowią jeden z elementów budowania wizerunku marki pracodawcy. Do najbardziej pożądanych należą między innymi wyjazdy integracyjne. Po covidowej izolacji pracownicy chcą spędzać czas w gronie współpracowników, szkolić się i brać udział w budowie zespołu. Liczy się kreatywność. Na rynek wchodzi nowe pokolenie, dla którego istotne są innowacyjne i nietypowe benefity – zaznacza ekspert.

Brak benefitów skłonił do szukania nowej pracy 16% osób. Z kolei 13% pracowników twierdzi, że przyczyną była chęć posiadania bardziej elastycznego harmonogramu pracy. – Istotne jest budowanie kultury wellbeingu w pracy. Jeszcze kilkanaście lat temu panowało przekonanie, iż w firmie należy spędzać nawet kilkanaście godzin dziennie. Pracownicy rzadziej zmieniali pracę, co miało związek m.in. z wysokim bezrobociem. Dziś sytuacja uległa diametralnej zmianie. Pracodawcy powinni zadbać o dobrobyt pracowników i zapewnić im przestrzeń na pogodzenie życia zawodowego z prywatnym – komentuje Sebastian Kopiej. W tym celu firmy umożliwiają pracę zdalną, ruchomy grafik czy testują czterodniowy tydzień pracy.

Ważną rolę odgrywa także atmosfera, jaka panuje w firmie. – W celu poprawy atmosfery istotne jest prowadzenie odpowiedniej komunikacji wewnętrznej. Szum komunikacyjny jest niebezpieczny i może doprowadzić do rotacji pracowników. Komunikacja powinna być prowadzona w profesjonalny i ukształtowany sposób. Nie ma miejsca na pomyłki i chaos. Istotna jest edukacja pracowników, a także jasny przepływ informacji – tłumaczy ekspert. Istotna jest prawdomówność i jasno formowane przekazy - kryzysy powstają na skutek braku komunikacji.

fot. unsplash.com
oprac. /kp/

Podobne artykuły

Wyszukiwarka